Veelgestelde vragen

Sinque

Wat is Sinque?


Sinque is een stressvrije gewichtstracker. Sinque is niet gebaseerd op het tonen van nummers maar op het tonen van je gewichtstrend.

10/2020




Wie zijn de mensen achter Sinque ?


Sinque is onder andere opgericht door Renato Romani. Lees meer over onze oprichters op www.easyway2health.com 10/2020




Wie kan informatie over mijn voortgang inzien ?


Niemand kan zonder jouw voorafgaande toestemming je voortgangsinformatie inzien. Gezondheidsprofessionals kunnen na jouw schriftelijke toestemming een rapportage over je gewichtstrend ontvangen. 08/2020




Wie kan mijn contactinformatie inzien ?


Je contactinformatie wordt op een andere plaats opgeslagen dan je voortgangsinformatie. Ook met je contactinformatie gaan we zeer zorgvuldig om. Meer informatie vind je in ons privacy statement : www.sinque.co/terms-conditions. 08/2020




In welke landen is Sinque actief ?


Sinque is actief in Nederland, België, Groot-Britannië, Brazilië en de USA. 10/2020




Wat zijn gewichtsfluctuaties ?


Je gewicht fluctueert. Dagelijks, wekelijks en maandelijks. Fysiologische processen in je lichaam liggen hieraan ten grondslag. Bijvoorbeeld een reactie op een dieet, je beweegpatroon en/of je trainingsschema. 10/2020




Hoe zijn gewichtsfluctuaties geïmplementeerd in Sinque ?


Regelmatig gebruik van onze weegschalen levert informatie over je gewicht en dus je gewichtsfluctuaties op. Met deze informatie kan ons algoritme met behulp van kunstmatige intelligentie op basis van je initiële profiel het patroon van je gewichtsfluctuaties voorspellen. 10/2020




Wat vertelt mijn gewichtstrend mij ?


Je gewichtstrend vertelt je in welke richting je gewicht zich heeft ontwikkeld gedurende de afgelopen periode. 10/2020




Wat is mijn toekomstige gewichtstrend ?


Je toekomstige gewichtstrend vertelt je in welke richting je gewicht zich zal ontwikkelen als je je huidige levensstijl niet wijzigt. 10/2020




Hoe wordt mijn toekomstige gewichtstrend voorspeld ?


Ons algoritme bepaalt je toekomstige gewichtstrend met behulp van medisch wetenschappelijke methodes. 10/2020




Waarom duurt het zolang voordat mijn gewichtstrend bepaald kan worden ?


Om je (toekomstige) gewichtstrend te bepalen moet Sinque eerst je gewichtsfluctuaties leren kennen. 10/2020




Is het mogelijk Sinque gratis te gebruiken ?


Sinque kan gratis gebruikt worden. Het enige dat je nodig hebt is onze app en een Sinque weegschaal. Dit is bijvoorbeeld het geval als je bedrijf Sinque gebruikt of als iemand in je omgeving een Home Monitor bezit. 10/2020




Is het mogelijk Sinque te gebruiken zonder de Home Monitor ?


Wanneer je bedrijf of je (zorg) professional Sinque aanbiedt kun je gebruik maken van hun Sinque weegschalen en hoef je geen Home Monitor aan te schaffen. 10/2020




In de webshop krijg ik een foutmelding als ik probeer te betalen met iDEAL. Ik heb een ING bankrekening.


Helaas leveren betalingen via ING - iDEAL in combinatie met de Ziggo Secure webbrowser soms problemen op . ING en Ziggo werken aan de oplossing van dit probleem. 10/2020





De Home Monitor

Waar kan ik de Home Monitor kopen ?


Je kunt onze Home Monitor aanschaffen in onze webshop of via je (gezondheids) professional. 10/2020




De Home Monitor is duur. Kan ik korting krijgen ?


Onze Home Monitor is een geavanceerd produkt met snelle en stabiele bluetooth. (Gezondheids) professionals die met Sinque werken bieden onze weegschaal met korting aan. 10/2020




Hoe lang duurt het voordat ik m'n monitor in huis heb?


Als je vóór 21:00u bestelt heb je de monitor morgen al in huis. 10/2020




Ik heb de Home Monitor thuis ontvangen. Hoe moet ik starten ?


De Home Monitor wordt geleverd met een startinstructie van twee pagina's. Geen probleem. Als u ons een mail stuurt zenden wij u deze pagina na. 10/2020




Hoe gebruik ik de Home Monitor?


Open het compartiment aan de achterkant van je monitor en plaats de batterijen (4x AAA). Schakel bluetooth in op je telefoon. Koppelen met de monitor is niet nodig. Zorg ervoor dat je monitor op een harde ondergrond staat. 08/2020




Ik gebruik de Home Monitor. Hij werkt niet.


De Home Monitor werkt op batterijen. Lees in de instructie hoe deze kunnen worden geplaatst. Mocht dit uw probleem niet oplossen, neem dan contact met ons op. Dan lossen wij het op. 10/2020




Ik gebruik de Home Monitor, maar het lijkt erop dat deze mijn gewicht niet correct weergeeft.


De Home Monitor heeft een stevig oppervlak nodig en werkt bijvoorbeeld niet goed op tapijten. 08/2020




Ik doe meer wegingen kort na elkaar en de metingen verschillen


De Home Monitor is een precisie instrument. Wacht een minuut voordat je de volgende weging doet. 08/2020




Ik gebruik de Home Monitor met meerdere mensen. Wegen lukt niet bij iedereen.


De monitor heeft tijd nodig om zich aan te passen. Te snel achter elkaar wegen kan een foutmelding geven. Wacht minimaal 1 minuut tussen de verschillende wegingen. Voor achtergrondinformatie over wegen ons blogartikel “weegschalen en nummers” Augustus 2020




Mijn meting is mislukt. Wat moet ik doen?


Soms mislukt de meting. Wacht dan even en probeer het opnieuw. Zorg ervoor dat je bluetooth aan staat en dat je internetverbinding hebt. Voor achtergrondinformatie over wegen ons blogartikel “weegschalen en nummers” https://www.sinque.nl/post/weegschalen-en-nummers 08/2020




Ik weeg meer dan 180 kilo. Kan ik de Home Monitor gebruiken ?


Helaas. Onze Home Monitor is op dit moment berekend op een gewicht van maximaal 180 kilogram. 10/2020




Ik gebruik de Home Monitor. Het lijkt alsof hij mijn gewicht niet correct weergeeft.


De Home Monitor heeft een solide ondergrond nodig en werkt niet goed als hij bijvoorbeeld op tapijt of vloerbedekking wordt geplaatst. Als u dit uitgeprobeerd heeft en desondanks toch twijfelt aan de nauwkeurigheid van uw Home Monitor, neem dan contact met ons op. 10/2020




Mijn meting is mislukt. Ik krijg een "oeps, er ging iets mis" bericht. Wat moet ik nu doen?


Geen paniek! Je meting werd opgeslagen maar je app kon niet terugkeren naar het dashboard. Log uit en log terug in om je laatste metingen te zien onder 'eerdere metingen'. 10/2020




Mijn meting is mislukt. Ik krijg een bericht: "de meting is mislukt. Probeer nogmaals!" Hoe komt dit?


Zorg ervoor dat je bluetooth aanstaat en dat je internetconnectie hebt. Ga pas op de monitor staan nadat de drie rode vierkanten verschijnen. Pas dan kan de monitor een meting voltooien. Zorg dat je goed stil staat als je op de Home Monitor staat. Het uitvoeren van een weging vereist dat je zo min mogelijk beweegt.
10/2020




Ik ben niet tevreden over de Home Monitor. Kan ik hem terugsturen?


Je Home Monitor valt onder consumentenkoop. Je kunt hem binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen terugsturen en je krijgt je geld terug. Mocht je je Home Monitor na 14 dagen terugsturen dan je nemen wij je verzoek zeker in overweging.

In alle gevallen vernemen we graag wat je bevalt maar zeker ook wat we kunnen of moeten verbeteren aan onze service en ons produkt.

10/2020




Hoe kan ik de monitor retourneren?


Meld je retour via onze website onder vermelding van je naam en emailadres en je ontvangt een retourlabel. Plak deze óver de oude label en lever 'm in bij één van de DHL servicepunten. Dit is kostenloos. 10/2020




Wat zijn de verzendkosten voor een retour ?


Er zijn geen verzendkosten. Het terugsturen is gratis. 10/2020




De monitor was beschadigd toen ik hem ontving. Wat moet ik doen?


Meld je retour via onze website onder vermelding van je naam en emailadres en je ontvangt een retourlabel. Plak deze óver de oude label en lever 'm in bij één van de DHL servicepunten. Dit is helemaal gratis. 10/2020





De app

Is Sinque beschikbaar op iOS  ( Apple iPhone ) ?


Onze app is beschikbaar in de Appstore en werkt dus perfect met je iPhone. 10/2020




Is Sinque beschikbaar op Android ?


Onze app is beschikbaar in de Google Playstore en werkt dus perfect met je Android smartphone. 10/2020




Wat zijn push notificaties en zijn ze beschikbaar voor mijn smartphone?


Push notificaties zijn beschikbaar voor iOS en voor Android vanaf Sinque versie 3.0 10/2020




Hoe kan ik push notificaties inschakelen op iOS ( Apple iPhone )?


1. Ga naar telefooninstellingen 2. Ga naar meldingen 3. Zoek naar Sinque en klik erop 4. Sta push notificaties toe voor deze app 08/2020




Hoe kan ik push notificaties inschakelen voor Android?


Ga naar instellingen op je telefoon 2. Ga naar apps - standaard-apps - machtigingbeheer 3. Zoek “Sinque” 4. Zorg dat “Meldingen” op “Toegestaan” staat. 08/2020




De app crasht tijdens een meting. Wat moet ik doen?


Als je onderstaande afbeelding ziet, heb je geen internetverbinding. Zorg dat je verbinding hebt met internet en probeer het opnieuw. 08/2020




Als ik een meting doe, blijft mijn scherm hangen. Is dit normaal?


Als dit scherm verschijnt lijkt het alsof de app blijft hangen. De app houdt je via dit scherm op de hoogte van de voortgang van de meting. Wacht rustig af totdat je meting is afgerond. 08/2020




Waarom kun je  in de app alleen bovenkleding en schoeisel selecteren ?


We streven naar een zo gebruikersvriendelijk mogelijk ervaring. Gebleken is dat schoeisel en bovenkleding samen voldoende indicatie bieden voor de kledingcorrectie. 08/2020




Ik ben mijn wachtwoord vergeten.


Geen probleem. Als je je wachtwoord vergeten bent kan je via de app een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik op log in wanneer je de app geopend hebt. Klik vervolgens op wachtwoord vergeten. Vul je huidig email adres in en er wordt een herstelmail naar je account verzonden. 10/2020




Ik moet een groep kiezen maar ik zou niet weten welke.


Als je niet weet tot welke groep je behoort kan je lid worden van de groep "individuele gebruiker (Nederlands)". Je kunt dit later altijd aanpassen in instellingen. 10/2020




Als ik mijn telefoon kwijt ben of vervang, ben ik dan mijn gewichtsinformatie kwijt?


We bewaren je metingen op onze server. Zodra je op een ander toestel inlogt met je account heb je de beschikking over je gewichtsinformatie. 10/2020




De app zegt 'gebruik Sinque 4 dagen per week'. Mag ik me ook meer dan 4 keer per week wegen?


Ja natuurlijk! Hoe meer metingen, hoe beter de gewichtstrend wordt voorspelt. Je mag je zoveel meten als je wilt maar 4 metingen keer per week is het minimaal geadviseerde aantal. Soms lukt dat niet en ook dat is geen probleem. Als je samenwerkt met een professional: Volg zijn of haar advies op. 10/2020




Het lijkt dat mijn app crasht tijdens een meting. Wat moet ik nu doen?


Zorg ervoor dat je bluetooth aanstaat en dat je internetconnectie hebt. Probeer het nog eens. 10/2020




De Sinque Dial verschijnt niet. Doe ik iets verkeerd?


Nee hoor! Je doet niks verkeerd. Je hebt gewoon nog niet genoeg metingen uitgevoerd. Doe nog een paar metingen en je krijgt uiteindelijk de Sinque Dial te zien. 10/2020




Kan ik ergens mijn gewicht zien?


Als je echt heel graag je gewicht wilt weten kan je naar "Eerdere metingen" gaan. Daar kan je je eerdere metingen zien en hun waardes. We adviseren je echter dit niet te doen. Je gewicht is een momentopname. Richt je op de aanwijzingen van je professional. 10/2020




Ik heb mijn doel behaald. Kan ik mijn doel veranderen?


Proficiat! Ja je kan je doel veranderen. Ga naar instellingen (gele knop in de rechter boven hoek) en verander je doel. Vergeet niet op opslaan te drukken. Een duurzaam resultaat bereik je met een professional. Samen met hem of haar kun je terugval van je resultaat voorkomen. 10/2020




Kan ik mijn wachtwoord aanpassen?


Ja je kan je wachtwoord gemakkelijk aanpassen in instellingen. Kies een wachtwoord dat uit minstens 6 karakters bestaat. Als je je wachtwoord bent vergeten kun je je het ook resetten. Zoek in deze FAQ op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten.” 10/2020




Er is een interne fout opgetreden. Wat moet ik nu doen?


Helaas. Sorry! Sinque is afhankelijk van een internetbinding . Log uit en log opnieuw in en herhaal je handelingen. 10/2020




Ik deed een foute meting. Is het mogelijk om deze meting te verwijderen?


Het is mogelijk om een meting te verwijderen. Ga naar "Eerdere metingen", klik op het kleine x naast de meting die je wilt verwijderen. Bevestig je verwijdering door op ja te klikken. Je meting is verwijdered. 10/2020




Ik heb me enkele dagen niet kunnen wegen tijdens de onboarding. Moet ik opnieuw beginnen?


Geen probleem! Voltooi de onboarding. Blijf jezelf wegen. Zodra er voldoende metingen zijn wordt je gewichtstrend zichtbaar Wellicht duurt het ietsje langer dan 15 dagen. 10/2020




Ik heb de app langere tijd niet gebruikt. Ik kan nu de Sinque Dial niet meer zien. Wat moet ik doen?


Wanneer je de app langere tijd niet gebruikt heeft de app onvoldoende informatie om je gewichtstrend te bepalen. Zodra je je metingen hervat en er voldoende informatie beschikbaar is wordt de Sinque Dial weer zichtbaar. 10/2020




Wat is de onboarding ? (15 dagen)


De eerste twee weken (15 dagen) noemen we de onboarding. Tijdens de onboarding moet ons algoritme je fysiologie leren kennen. Pas nadat dat gelukt is kan je gewichtstrend bepaald worden. Deze periode is de Sinque dial niet zichtbaar. Wel leggen we je via de app uit hoe Sinque werkt zodat je goed voorbereid bent zodra de Sinque Dial verschijnt. 08/2020




Hoeveel keer per week moet ik tijdens de onboarding op de Home Monitor staan?


Tijdens de onboarding is is het belangrijk om elke dag een weging uit te voeren met een minimum van 4 wegingen per week. Vaker dan 1 keer per dag wegen is ook goed. Hoe meer informatie, hoe beter ons algoritme je fysiologie leert kennen en hoe beter je gewichtstrend kan worden voorspeld! Je professional heeft deze informatie ook nodig om zijn of haar programma samen met jou vorm te geven. 08/2020




Waarom is de onboarding belangrijk?


Tijdens de onboarding leert ons algoritme je gewichtsfluctaties kennen. Daarnaast leggen we je uit hoe Sinque werkt. Overigens kan niemand je gewichtsinformatie zien. Je professional kan dat alleen na schriftelijke toestemming. 08/2020




Ik heb de onboarding doorlopen maar kan mijn gewichtstrend niet zien.


Soms zijn er na de twee weken onvoldoende metingen waardoor Sinque je gewichtstrend nog niet heeft kunnen bepalen. Dat is niet erg. Er zijn nog wat aanvullende metingen nodig. Zodra er voldoende metingen zijn wordt je gewichtstrend alsnog getoond. 08/2020




Ik heb mezelf een paar dagen niet kunnen wegen tijdens de onboarding. Moet ik opnieuw beginnen?


Dat is niet nodig. Je voltooit gewoon de onboarding. Je zal na de twee weken je gewichtstrend misschien nog niet kunnen zien omdat je te weinig metingen hebt. Dat is niet erg. Blijf dagelijks wegen. Zodra er voldoende metingen zijn wordt je gewichtstrend zichtbaar. Maak je geen zorgen: Niemand kan zonder jou toestemming je informatie inzien. 08/2020





Werken met een professional

Kan ik Sinque alleen gebruiken of moet ik samenwerken met een (gezondheids) professional?


Je kunt de Home Monitor kopen en deze zelfstandig gebruiken. Voor een duurzaam resultaat adviseren wij je echter wel dringend om dit samen met een erkend professional te doen. Het is verstandig om dit met een professional met een erkende opleiding te doen. Voorbeelden van erkende professionals zijn diëtisten, fysiotherapeuten, voedingskundigen (Gecertificeerd) en Personal Trainers (gecertificeerd). Voor meer informatie over het werken met een professional zie onze blog met verschillende artikelen rond dit onderwerp. www.sinque.nl/blog 08/2020




Kan de professional die mij begeleidt mijn voortgang zien?


Je gezondheidsprofessional kan je voortgang niet zien. Dat is alleen mogelijk als je dat vooraf samen afgesproken hebt. Zo blijft het een stressvrije periode. 08/2020




Kan de professional die mij begeleidt mijn persoonlijke informatie zien?


Je gezondheidsprofessional kan je persoonlijke informatie niet zien. Dat is alleen mogelijk als je dat vooraf samen afgesproken hebt. Zo blijft het een stressvrije periode. 08/2020




Is er een lijst van professionals die samenwerken met Sinque?


Neem contact op met ons via de website. Dan helpen we je verder! 08/2020





Berichten

Wat is een "Voor Jou" bericht?


"Voor jou" berichten worden aan een specifieke doelgroep gezonden. Een "Voor jou" bericht is dus nooit persoonlijk. Een goed voorbeeld van een “Voor jou” bericht is deze “FAQ”. Een “Voor jou” bericht bevat nieuws over nieuwe versies van onze App, algemene informatie over Sinque of specifieke informatie van je gezondheidsprofessional. Je kunt de "Voor jou" berichten vinden als je op het gele gloeilampje in de linkerbovenhoek klikt. 08/2020




Wie stuurt deze "Voor Jou" berichten?


"Voor jou" berichten kunnen worden verstuurd door Sinque. (De FAQ). Daarnaast kan een "voor jou" bericht worden verstuurd door de beheerder van de groep waar je lid van bent. De beheerder van die groep kan je eigen gezondheidsprofessional zijn maar ook degene die verantwoordelijk is voor preventiebeleid binnen een bedrijf. Een "Voor jou" is eenrichtingsverkeer. Je kunt geen bericht terugsturen. De zender kan ook niet zien of je het bericht gelezen hebt. Zo blijft je privacy gewaarborgd en kun je zelf kiezen of je het bericht wel- of niet wilt lezen. 08/2020




Zijn deze "Voor Jou" berichten alleen aan mij gericht?


Berichten van je professional zijn gericht aan een bepaalde groep en kunnen niet individueel worden geadresseerd. Berichten van Sinque zijn meestal gericht naar iedereen die gebruik maakt van Sinque. 08/2020




Hoe zie ik of een nieuw "Voor jou" bericht beschikbaar is?


Om het stressvrije karakter van Sinque te bewaren storen we je niet onnodig. Zo voorkomen we dat onze app juist onrust creëert. Als je de app geopend hebt ontvang je berichten direct. Berichten die je ontvangt terwijl je de app niet gebruikt worden vertraagd (tweemaal per dag) via een push melding getoond. 08/2020




Kan ik "Voor Jou" berichten verwijderen?


Je kunt "Voor Jou" berichten niet verwijderen. Een "Voor Jou" bericht heeft een begin- en einddatum. Bij het bereiken van deze einddatum wordt het bericht automatisch verwijderd in je app. 08/2020





  • Instagram
  • Facebook

Privacy en algemene voorwaarden